Öko-hírek július

Szerkesztette: Nász János

Melyik termék környezettudatos

A környezettudatosság és a klímaváltozás elleni fellépés mára kötelezővé válik minden gyártó számára, ezt várják el a vásárlók. Csakhogy ennek eleget tenni nagyon sok formában lehet, és sajnos ezek többsége szinte semmit sem ér. Valóban környezettudatos az, amit veszünk, vagy csak azt mondja a gyártó? Tovább a teljes cikkre.

ÉRKEZIK A PAPÍRPALACK PROTOTÍPUSUNK – EGY ÚJABB LÉPÉS A JÖVŐ FELÉ

A magyar fogyasztók próbálhatják ki először azt az innovatív papírpalack prototípust, amit a dán Paboco startuppal együtt fejlesztettünk ki. Az év második negyedévében 2000 hazai vásárló találkozhat az újfajta csomagolási megoldással. Az első európai piaci teszt során növényi alapú italunk, az AdeZ kerül az új papírpalackba. Tovább a teljes cikkre.

Egy friss tanulmány rámutat – a jövő városainak autómentesnek kell lennie

Az autók és a városok nincsenek túl jóban – ez nem új információ. A gigadugók nem csak a város határain belül keserítik meg az életünket, hanem azon kívül is a reggeli ingázásnak köszönhetően. Ki lehet iktatni az ingázást? Részben igen, de megszüntetni semmiképp sem lehet. És mi lesz akkor, mikor nagyvárosaink 30-40 milliós metropoliszokká nőnek? Tovább a teljes cikkre.

A környezettudatos vásárlás alapelvei

Mikre érdemes odafigyelni vásárlásnál? Néhány gondolat, amelyek segítenek eligazodni. Tovább a teljes cikkre.

Klímaváltozás: veszélyes mérföldkőhöz érkeztünk

Az amerikai Nemzeti Óceán- és Légkörkutató Hivatal (NOAA) adatai alapján újabb veszélyes mérföldkőhöz érkezett a légkör szén-dioxid-szint májusban – írja az MTI. A hónapban a koncentráció 50 százalékkal volt magasabb, mint az iparosodás kezdetén, a növekedés aránya pedig nagyobb volt, mint valaha. A tízéves átlagos növekedési ráta szintén rekordot döntött, jelenleg eléri a 2,4 ppm-et évente. Tovább a teljes cikkre.

Most már az EU is azt mondja, hogy a klímaválságra nincs csodaszer, alkalmazkodnunk kell

 

Az EU új, 2021-es úgynevezett klímaadaptációs stratégiája lényegesen ambiciózusabb a 2013-as verziónál. Vállalásait tekintve a legtöbb aspektusban felülmúlja a korábbit, nyelvezete valósabb képet fest a klímaváltozásról – például olyan kifejezéseket használ, mint “veszély”, “vészhelyzet” vagy “súlyos”, amelyek a régi stratégiában alig, vagy egyáltalán nem szerepeltek. Emellett részletesebb és konkrétabb a régihez képest, ami inkább általános érvényű kijelentéseket tartalmazott. Tovább a teljes cikkre.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük